Feb 17, 2012

Mandelmelk og sånt...


I går tidlig
la jeg i bløtt mandler
til å lage  M A N D E L M E L K  av


og der lå de og godgjorde seg til ungene hadde lagt seg

fant jeg frem 
BLENDEREN
og laget melk

En liter næringsrik og god melk:

5 dl. bløtlagte mandler
1 1/2 l. iskaldt vann
valgfri søtning

Denne gangen brukte jeg 2 ts. sukrin 
og et par dryss kanel

(Jeg pleier å bruke vaniljepulver
men jeg er tom,
og venter på pakke i posten)

Kjør alt i blender 
og sil blandingen igjennom f.eks. en saftpose

Hell over på en flaske med kork 
og oppbevar i kjøleskapet 


Den mandelpulpen som blir igjen bruker jeg til forskjellige ting

I dag har jeg 
mandelkjeks 
i ovnen 

 i tillegg tørker et brett som skal bli til mandelmel
 

(en super blogg som jeg leser ofte)





No comments:

Post a Comment

Legg gjerne igjen en hilsen...