Feb 3, 2012

Lenge leve urte medisin!!

Når jeg var mindre,
da hadde jeg mer eller mindre kronisk halsbetennelse...
AU!

Jeg var godt forsynt med mandler (sånne man har i halsen)
Jeg hadde nemlig to vanlige,
bare at de var veldig store,
og for sikkerhetsskyld hadde jeg en ekstra bak den ene igjen.

Når jeg var liten opererte jeg bort begge på den ene siden,
men det var fortsatt en igjen...
Og den ville bare ikke være der uten å gjøre meg noe...
neida...

P O E N G E T mitt da,
som noen ganger er litt vanskelig å komme fram til,
det er at jeg hadde en typisk "urte-stemor".
Og en gang jeg hadde skikkelig halsbetennelse,
gav hun meg noe som het bukkehornkløver som hun laget te av.

Jeg hunsker at det smakte HELT grusomt,
og at jeg nesten brakk meg,
men hun tvang det i meg!

Og frisk ble jeg!!

Det er en episode jeg A L D R I glemmer.

Og nå,
i voksen alder,
har jeg også blitt "urte-dame"...

I fjor kom jeg på at jeg kunne jo kjøpe bukkehornfrø og lage te av,
det kan umulig være så ille som jeg husker det.

Og jeg dro på grønt&godt og kjøpte bukkehorn!
Veldig billig var det og...

Hjem og lage te

Og vet dere,
det smakte faktisk HELT forferdelig!!
Jeg huska rett!
MEN,
det hjalp!

Og i dag drikker jeg bukkehornfrø-te igjen...
Det smaker pyton,
men det hjelper!

host-host...

2 comments:

Legg gjerne igjen en hilsen...